De eerste week - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Evelien Dongen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Evelien Dongen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Evelien

29 Augustus 2014 | Spanje, Guía de Isora

Afgelopen maandag hadden we onze eerste meeting met Victoria, de persoon met wie ik mijn telefonisch solliciatie gesprek heb gehad. We hebben alle nodige uitleg gekregen over bepaalde zaken die we deze week moeten regelen. Te denken aan een Spaanse bankrekening, ‘zorg’ papieren en een bewijs dat we hier mogen verblijven, voor vijf maanden. Als alle documenten rond zijn zullen we volgende week beginnen met onze stage. Maandag 1 september zal mijn eerste werkdag worden.

Zo hebben we dus eind van deze week alle papieren bij elkaar. Weten we wanneer onze eerste stage dag is, nu alleen de vraag nog; in wat voor functie we de stage uren gaan vervullen. Helaas is dit voor mij niet heel erg gunstig uitgevallen, totaal niet zelfs. Ik ga tijdens mijn stage het ontbijt en de lunch draaien. Lunch is prima, maar het ontbijt buffet is natuurlijk wat minder. Gelukkig heb ik geleerd om positief te denken (bedankt Ron!), ondanks dat dat momenteel niet echt gaat, zal ik mijn best doen er toch wat van te maken. En uiteraard, deze diensten hebben ook wel een voordeel. Ik ben in de middag klaar met werken en zal zo altijd nog een namiddag en avond hebben.

De gehele week zijn we ontzettend druk bezig geweest om al onze papieren in orde te krijgen. Met wat geld, de juiste gegevens en vooral veel geduld is het toch allemaal gelukt. Daarnaast zijn we ook actief op zoek gegaan naar appartementen. We hebben verschillende appartementen mogen bezichtigen en hebben op woensdag ‘ja’ gezegd op het eerste appartement dat we gezien hebben. Die dag was alles rond, zou het nog schoongemaakt worden en dan konden we er donderdag in.
(onderaan bij dit verslag vind je de foto’s) Ik deel het appartement samen met Jennifer, maar na wat omstandigheden komt er toch een derde persoon bij: Nanne. Het is nu een beetje passen en meten, maar het is niet anders.

Donderdag hebben we al onze verzamelde papieren ingeleverd bij Victoria en op dat moment zouden we meer te horen krijgen over onze stage. Dit was niet het geval. Inmiddels is het al vrijdag, moet ik aankomende maandag beginnen met mijn stage en weet ik eigenlijk nog helemaal niets.
Wel heb ik de donderdag in ons appartement geslapen. De eerste nacht is dus een feit! Ik ben druk bezig geweest om mijn kamer wat meer sfeer te geven en heb mijn muur volgeplakt met alle kaartjes die ik heb gehad. (ook deze foto’s vind je onderaan)
Het exacte adres heb ik nog niet, maar als het goed is volgt dat maandag. Wel heb ik een Spaans telefoonnummer, waarop ik vanaf 1 september alleen nog maar te bereiken ben: 0034 631847854

  • 29 Augustus 2014 - 17:27

    Dayenne:

    Lieverd!
    Na regen komt zonnenschijn! Het zal echt niet allemaal mee zitten. Als je maar je best blijft doen komt het vast en zeker goed. Ik denk aan je!♥ xxx day


  • 29 Augustus 2014 - 17:49

    Marion:

    Meid je hebt het goed voor elkaar. En tuurlijk zijn sommige dingen balen. Vooral als je er zelf al een bepaalde gedachte over hebt over hoe je het zou willen dat het gaat.
    Maar helaas is dat niet altijd zo, en moet je soms schipperen. Maar jij kunt dat wel. Je weet er toch wel een positieve draai aan te geven.
    Je hebt je kamer gezellig eigen gemaakt. Had niet anders verwacht haha.
    De kop is er van af. Je hebt al heel wat gedaan zo in je 1e week. Wel raar dat je nog steeds niet weet waar je je maandag moet melden. Maar ook dat komt goed. Je hebt een eigen app , je eigen kamer en deze week je internet.
    Ben trots op je xx

  • 29 Augustus 2014 - 17:49

    Marian:

    Je kan niet altijd geluk hebben,maar wel ook lekker een middag en avond te hebben vooral als je visite over is in Tenerife . Zet hem op je kan het Gr Marian xx

  • 22 September 2014 - 16:16

    Désirée :

    Leuke foto's. En ook een mooie kussensloop. Alleen heb ik nog geen scheurkalender gezien.
    Je bent toch van het aftellen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guía de Isora

Evelien

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5269

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

Stage in Tenerife

Landen bezocht: